Az otthoni (napközis, tanulószobai,) felkészüléshez előírt házi feladatok meghatározása
Iskolánkban a házi feladatok meghatározásával kapcsolatosan az alábbi szabályok érvényesülnek:
- 1. A házi feladatok legfontosabb funkciója a tanórán feldolgozott tananyaghoz kapcsolódó gyakorlás (készség- és képességfejlesztés), valamint a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megszilárdítása.
- 2. Első-negyedik évfolyamon a szóbeli és írásbeli házi feladatok mennyiségét úgy kell meghatározni, hogy az a tanulóknak ne jelentsen aránytalan terhet. Optimális mértékének azt tekintjük, ha azokat a tanuló kb. egy tanóra (45 perc) alatt képes elvégezni. (A tanulók képességeihez mért differenciálás a házi feladatoknál is fontos tanári feladat.)
- 3. Általános alapelvként fogadjuk el, hogy az első-negyedik évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére nem kapnak sem szóbeli, sem írásbeli házi feladatot; a hétvégére vonatkozóan ettől eltérően dönthetnek a tanítók, ha azt az órarend, vagy a témakör indokolja. Az így feladott házi feladat mennyisége nem lehet több a szokásos (egyik óráról a másikra megtanulandó vagy elvégezendő) feladatoknál.
- 4. Ötödik-hatodik évfolyamon a szóbeli és írásbeli házi feladatok mennyiségét úgy kell meghatározni, hogy az annak elvégzésére fordítandó együttes idő ne haladja meg a másfél tanórányit. (Kb. 70 perc)
- 5. Hetedik-nyolcadik évfolyamon a szóbeli és írásbeli házi feladatok mennyiségét úgy kell meghatározni, hogy az annak elvégzésére fordítandó együttes idő ne haladja meg a két tanórányit. (Kb. 90 perc)
- 6. A szaktanároknak a házi feladatok meghatározásakor figyelembe kell venniük az iskolai rendezvényeket.
- 7. Az ötödik-nyolcadik évfolyamon a tanulók hét végére és a tanítási szünetek idejére – a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl – nem kapnak sem szóbeli, sem írásbeli házi feladatot.
- 8. A tanulók fegyelmezésére, büntetésére többlet házi feladat elvégeztetése nem alkalmazható módszer.