A Zöldliget Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Baptista Általános
Iskolában megvalósított "Határtalanul" pályázatok bemutatása
Határtalanul - 2016.
Határtalanul - 2016.
A projekt megvalósításával kapcsolatos
információk, események
2016.május 17. kedd
Kultúr-túrák Erdélyben
Élménybeszámolók
Sok helyen voltunk a múlt héten, ha fárasztó is volt, megérte, mert sok élmény raktározódott el fejemben, na, meg a szívemben.
Akárhol is jártunk, mindenhol a székely kapuk rengetege volt előttünk. Oroszhegyen felmentünk egy nagyon magas kilátóba, ami szintén fárasztó volt, de mégis megérte, mert egy gyönyörű táj tárult elénk. Voltunk a Dévai Szent Ferenc Alapítvány Napközi Otthonában, ahol a gyerekek nagyon kedvesek voltak, ide-oda szaladgáltak, együtt játszottunk velük. Minden adománynak örültek és hálásak voltak. Ami a legeslegjobban tetszett, az a Gyilkos-tó és a Békás-szoros volt. Ahogy mentünk az óriási hegyek között, mintha minden megnőtt volna, én mégis ugyanakkora maradtam. A patak mellettünk folyt, sebesen áramlott, mi mégis ugyanabban a tempóban haladtunk. A sziklák és kövek furcsa formája is természetesnek tűnt. Láttunk hóval borított fenyveseket, virágos réteket. Másztunk kisebb dombokat, ittunk forrásvizet. Nagyszerű volt Parajdon a só látványa. Korondon betekinthettünk a fazekasság apró fortélyaiba.
Csodálatos volt ez a hét, összehozott minket, sok élménnyel gyarapodott mindannyiunk az utazás végére.
Keresztes Bodza
Hol is kezdjem? A hét összes napja összefolyt. Már azt sem tudom, hogy melyik nap mi történt. A legjobb hely Kolozsvár volt, mert ott adtuk elő A kolozsvári bíró című mesét. Én voltam Mátyás király, csodálatos alakításomnak köszönhetően emeltem az előadás fényét. De nemcsak én voltam jó, hanem az összes osztálytársam, mert majdnem mindenki szerepelt benne. A másik kedvenc helyem Oroszhegy volt. Szép kis falu, ott volt a szállásunk. Mindenki magyarul beszélt, ezért úgy éreztem magam, mintha otthon lennék, de mégsem. Ott elmentünk az alapítvány napközi otthonába. Jó volt látni azokat a 3-15 éves gyerekeket, ahogy összefognak és játszanak. Amikor elköszöntünk tőlük, elkísértek bennünket a kilátóhoz. Azt mesélték, hogy ők még három megyénél távolabbra nem utaztak el falujukból. Akkor nekem eszembe jutott, hogy milyen szerencsém van, hogy én el tudok menni bárhová.
Nekem minden hely tetszett, és tényleg szerencsés vagyok, hogy eljutottam Erdélybe.
Kovács Bence
Szinte hihetetlen, hogy én, a soproni születésű lány Erdélyben jártam.
Amikor átértünk a határon, még nem éreztem semmi különbséget a két ország között, aztán megérkeztünk Oroszhegyre. Az volt az első gondolatom, hogy Pusztaszabolcs és Ausztria keveréke.
Egyik nap elmentünk az alapítványi napközibe, ahová adományokat vittünk. Volt egy 10-11 éves fiú, Ádám, akitől kérdeztünk néhány székely szót. Énekeltek is nekünk egy dalocskát, aztán kimentünk velük játszani az udvarra. Fogócskáztunk, beszélgettünk. Ádám mesélt egy történetet is. Nagyon furcsa volt a szavajárása, de ez csak nekünk szokatlan. Ami a legjobban tetszett, az Parajd és Korond. A sóhát előtt a Csigadombon sokat sétáltunk, csúszkáltunk, de én szerencsére nem estem el. Ezután felsétáltunk a sóhátra, ami nagyon szép. Nem gondoltam volna, hogy ennyire tetszeni fog.
Korondon megnéztük, hogyan készülnek azok a híres agyagedények. Ügyes volt a bácsi... No, de a nénik! Olyan gyorsan díszítették az edényeket, hogy ihaj, csuhaj! s készen is lett az a szépséges díszedény!
Hát hogy is mondjam... Ez volt életem egyik legfárasztóbb, de legizgalmasabb hete.
Gulyás Virág
2016. április 27. szerda
Kultúr - túrák Erdélyben
A velencei Zöldliget Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Baptista Általános Iskola hetedikes tanulói és tanárai április 18 – 22. között Erdélybe utaztak. Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt Határtalanul! program keretében 1.348.000,-Ft pályázati támogatást kaptunk.
Útvonalunk: Nagyvárad – Bánffyhunyad – Kolozsvár – Oroszhegy – Székelyderzs - Székelyudvarhely – Csíksomlyó - Békás-szoros - Gyilkos-tó – Parajd –Korond – Farkaslaka – Székelykeresztúr – Fehéregyháza – Arad.
Az erdélyi kultúrát fedeztük fel, miközben túrákat szerveztünk a természeti kincsekhez is. Korábbi tanulmányaink egyes helyszínei is elénk tárultak. Az utazás során nagy íróink és a történelmi személyiségek emlékeit kerestük fel. Meglátogattuk és átadtuk adományainkat a Dévai Szent Ferenc Alapítvány Napközi Otthonának Oroszhegyen. A fénykép Kolozsvárott, Mátyás király szülőháza előtt készült.
Köszönjük a támogatást, felejthetetlen napokat töltöttünk Erdélyben!
Stillné Szabó Zoé, Velence
2016. március 01. kedd
Tájékoztató
Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt Határtalanul! program keretében 2016. április 18-22. között Erdélybe utazhatunk.
Útvonalunk:
Nagyvárad – Bánffyhunyad – Kolozsvár – Oroszhegy – Székelyderzs - Székelyudvarhely – Csíksomlyó - Békás-szoros - Gyilkos-tó – Parajd –Korond – Farkaslaka – Székelykeresztúr – Fehéregyháza – Arad.
Az erdélyi kultúrát szeretnénk felfedezni, miközben túrákat szervezünk a természeti kincsek felfedezéshez is. Történelmi tanulmányaink egyes helyszínei is elénk tárulnak, ahol kegyelettel adózunk az emléktábláknál, nyughelyeken.
Nagy örömmel készülünk az útra.
A Zöldliget Általános Iskola 7. osztályos tanulói
9. Gyilkos-tó, Békás-szoros üzenőfal
11. Korond üzenőfal
16. Arad üzenőfal
Határtalanul - 2017.
Határtalanul-2017.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett HATÁRTALANUL! program Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek című, HAT-16-01-0575 pályázati azonosítón nyilvántartásba vett „A hagyományok útján Bethlennel, Velencétől - Erdélyig„ című pályázatunk az emberi erőforrások miniszterének döntése alapján 1.194.000 Ft vissza nem térítendő támogatásban részesült.
Ennek keretében 46 fő tanulóval, 4 felkészítő, kísérő pedagógussal, valamint 1 fő egészségügyis szakemberrel 2017. április 10. és 14. között utazunk eme tanulmányi kirándulásra.
Tervezett utunk során ellátogatunk:
Marosillyén Bethlen Gábor szülőházába, majd megtekintjük a Gyulafehérváron található várat, hogy éjszaka Tusnádfürdőn megpihenhessünk.
Második napunkon megcsodálhatjuk a Szent Anna-tó és a Mohos-láp természeti adottságait, illetve Kézdivásárhely céhes múzeumát, s az este folyamán ellátogatunk – s átadjuk az általunk gyűjtött adományokat – egy helyi gyermekotthonba.
Harmadik napunkon Máréfalván a székelykapukat, Korondon a helyi kézművességet, Parajdon pedig a sóbányát látogatjuk meg.
A negyedik nap programjában a tusnádfürdői Jókai Mór Általános Iskola 7. osztályával való találkozás, a helyi temetőben való barangolás, a csíkszeredai Mikóvár szerepel.
Utolsó, ötödik napunkon, a hazafelé vezető úton Vajdahunyadvárát tekintjük meg.
A tanulmányi kirándulás előkészítése
- I. Előkészítő foglalkozás 2017. február
Az útiterv ismertetése után, témák szerint kaptak feladatot csoportok, s lelkiismeretesen fel is készültek, előadásokat tartottak a többieknek. Ezekről az előadásokról láthatók itt képek, valamint egy-két anyagot is megosztunk.
- II. Előkészítő foglalkozás 2017. március
A tanulókat kísérő pedagógusoknak is volt feladatuk bőven. Előadás, feladatlap, rejtvénykészítés, illetve ismereteik megosztása a gyerekekkel.
Ezekről az órákról is készültek képek, videók, illetve még akár a feladatokat is megmutatjuk.
- Gondolattérkép készítése 2017. március 7.b osztály
Hogy amit utunk során megtekintünk, milyen gondolatisággal, történetiséggel párosul, azt a „b”-s osztályból utazó tanulók készítették el. Velős, de igen érdekes kiemelések láthatók benne.
- Társasjáték készítése 2017. március 7.a osztály
Szintén az úttal kapcsolatos helyszínek és történelmi jelentőségű témák, legendák adtak alapot azokhoz a társasjátékokhoz, melyeket az „a” osztályos tanulók készítettek.
Az indulás előtti héten már ki is próbáljuk ezeket! S utána is igen jó mulatság lesz majd.
- Térkép készítése 2017. március 7.c osztály
A „c”-s csoport külön feladatként azt kapta, hogy készítsen egy térképet az út során meglátogatandó településekről, helyszínekről. Ezt gondos munkával el is készítették, s igen látványosan be is mutatták.
A tanulmányi kirándulás helyszíneinek dokumentálása csoportmunkában