tehetsegpont logo


 

 

 

TEHETSÉGPONT A VELENCEI  ÁLTALÁNOS  ISKOLÁBAN


 

MaTeh tehetségműhely

Műhelyvezető: Segesdiné Sárközi Anna

 

 


Témák:


- Csoportok kialakítása
Két csoportban folyik a műhelymunka, egyik csoport foglalkozásai hétfőn, a másik csoport foglalkozásaira szerdán kerül sor.
- Az egy története című kisfilm megnézése
- A filmben látottak megbeszélése, kiegészítése a magyarok által használt jelekkel.

 



Témák:


- A tízes számrendszer helyi értékei, a tízes számrendszerben használt alaki értékek, valódi értékek
- Bináris jelrendszer használata napjainkban
- Kettes számrendszer helyi értékei, alaki értékei, valódi érték
- Átváltás kettes számrendszerből tízes számrendszerbe
- Számország bankkártya elkészítése színes lapból, helyiérték táblázattal

 



Témák:


- Bináris jelrendszer napjainkban, bankkártya
- Játék: Kettes számország piacán értékesítés és vásárlás. Bankkártyába kettes számrendszerben a vásárlás értékének bejegyzése, majd a vásárlási kiadások és az eladott termékek értékének átszámolása tízes számrendszerbe, ellenőrzés az eladási és vásárlási oldal egyenlősége alapján.

 


Témák:


- Tengelyes szimmetria értelmezése
- Tengelyesen szimmetrikus ábrák készítése festékkel. Félbehajtott befestékezett lap két oldalának vizsgálata. Festékkel fonalkép készítése, az egyszerre elkészített két fonalkép szimmetriájának vizsgálata.
- Tabló készítése az elkészített tengelyesen szimmetrikus ábrákból.

 


Témák:


Tengelyes szimmetria a művészetben
- Tengelyes szimmetria a festészetben:
Leonardo da Vinci: Utolsó vacsora c. képe
Viktor Vasarely képei
- Magyarország művészete:
hajfonatok, tarsolylemezek
- Tengelyes szimmetria a szobrászatban, építészetben
Klasszicista építészet Magyarországon: főúri kastélyok Dég, Vajta

Foglalkozást tartó pedagógus: Szigetiné Csákvári Éva

 


Témák:


Tengelyes szimmetria a szobrászatban és az építészetben
- Tanulmányi kirándulás a kápolnásnyéki Vörösmarty Mihály Emlékházba.

Foglalkozást tartó pedagógus: Szigetiné Csákvári Éva
Kísérő pedagógus: Segesdiné Sárközi Anna

 


Témák:


- Tízes és kettes számrendszerről tanultak átismétlése, alaki, helyiértékek és valódi értékek vizsgálata.
- Hármas számrendszer helyiérték táblázatának elkészítése, a helyiérték táblázatba beírt alaki értékek alapján a hármas számrendszerben megadott szám átváltása tízes számrendszerbe.
- A tízes, kettes és a hármas számrendszer közötti összefüggések felismerése, megbeszélése
- Tízes számrendszerben megadott szám felírása kettes számrendszerben.

 

 

 8/1. Foglalkozás
Időpont: 2017. december 13.
Időtartam: 1 óra
Helyszín: 7b tanterme

Témák:
- Malom táblajáték
Szabályok megismerése, alkalmazása, a lehetőségek vizsgálatával a logikai gondolkodás fejlesztése, figyelem javítása, nyerő és vesztes helyzet elfogadása, előre gondolkodás, lehetséges lépések végig gondolása
- Csoportra bontva egy táblai malomjáték során a lépések megbeszélése, előre gondolkodás, stratégiai gondolkodás fejlesztése. A lépések végig gondolása, mint a csapat lehetséges nyerő lépéseinek és az ellenfél lehetséges lépéseinek hatásának figyelembe vételével.
- Párosmunka: malomjáték.

Foglalkozást tartó pedagógus: Segesdiné Sárközi Anna

8/2. Foglalkozás

Időpont: 2017. december 13.
Időtartam: 1 óra
Helyszín: 7b tanterme

Témák:
- Malom táblajáték
Szabályok megismerése, alkalmazása, a lehetőségek vizsgálatával a logikai gondolkodás fejlesztése, figyelem javítása, nyerő és vesztes helyzet elfogadása, előre gondolkodás, lehetséges lépések végig gondolása
- Csoportra bontva egy táblai malomjáték során a lépések megbeszélése, előre gondolkodás, stratégiai gondolkodás fejlesztése. A lépések végig gondolása, mint a csapat lehetséges nyerő lépéseinek és az ellenfél lehetséges lépéseinek hatásának figyelembe vételével.
- Párosmunka: malomjáték.

Foglalkozást tartó pedagógus: Segesdiné Sárközi Anna






9. Foglalkozás

Időpont: 2017. december 20.

Időtartam: 1 óra

Helyszín: 7b tanterme

Témák:
Szülői betekintés
- Gyerekek ismertették a szülőkkel mivel foglalkoztunk eddig. Párokban, illetve három fős csoportban beszéltek a szimmetriáról, tízes, kettes, hármas számrendszerről, számrendszerek (kettes-tízes, hármas-tízes) közti átváltásról, bemutatták a foglalkozásokon használt „számország” bankkártyát.
A foglalkozás hátralévő részében hagyományos és különleges formájú táblákon a szülőkkel együtt malmoztak a gyerekek.

Foglalkozást tartó pedagógus: Segesdiné Sárközi Anna

Segítő pedagógusok: Stillné Szabó Zoé, Szigetiné Csákvári Éva


Copyright © 2014. Zöldliget Általános Iskola