4/2013. (I. 11.) EMMI rendelet a két tanítási nyelvű iskolai oktatás irányelvének kiadásáról 8. A két tanítási nyelvű iskolai oktatásban elérendő célnyelvi szintek 11. § (1) A két tanítási nyelvű általános iskolai oktatás célja, hogy az abban részt vevő tanulók legalább hatvan százaléka a célnyelvből a) a hatodik évfolyamon a KER szerinti A2, b) nyolcadik évfolyamon a KER szerinti B1 szintet elérje. (2) A két tanítási nyelvű középiskolai oktatás célja, hogy a célnyelv esetében az abban részt vevő tanulók a) legalább ötven százaléka a tizedik évfolyamon a KER szerinti B2, b) legalább kilencven százaléka a tizenkettedik évfolyamon a KER szerinti B2 szintet elérje.
A Közös Európai Referenciakeret (KER) az Európa Tanács által 1989 és 1996 között kidolgozott útmutató a nyelvtudás szintjének Európa-szerte egységes meghatározására. A hagyományos fokozatok megfelelései az alábbiak szerint alakulnak: • Alapfok: B1 szint („küszöbszint”) • Középfok: B2 szint („középszint”) • Felsőfok: C1 szint („haladó”) Továbbá 2014 márciusától: • Belépőfok: A2 szint („alapszint”) |