Bejegyzés dátuma: 2014.09.04.

Kirándulás Erdélybe a 4.c osztállyal (június 4-9.)

Régen dédelgetett álmom valósult meg, amikor a 4. c osztály június első hetében öt napot tölthetett Romániában, a Réz- hegységben egy keresztény pihenőhelyen.
Hosszú és kalandos út után érkeztünk meg arra a csodálatos helyre, ahol úgy éreztük megállt az idő, az ember a természettel együtt lélegzett. Hét forrás van ezen a helyen, ezért is nevezték el Énon tábornak. Két patak, néhány domb, rajta erdő, mező tartozik a birtokhoz. A patak vizét felduzzasztva egy medencében fürödhetnek, csónakázhatnak az oda érkezők.
Az első este egy nagy tábortűz mellett kis csoportok műsorokkal szórakoztatták egymást. Nem hiányzott a jókedvű dalolás sem.
A következő napon egy hosszabb kitérővel elutaztunk Kalotaszeg központjába, Körösfőre. Itt a templom volt az első, amit megnéztünk, és a többi turistacsoporttal együtt elénekeltük a Székely Himnuszt és az Erős vár a mi Istenünk kezdetű evangélikus és református éneket. A harangozótól megtudtuk a templom történetét. A templomtoronyból csodálatos kilátás tárult elénk. Ezután alig vártuk már, hogy vásárolhassunk a varrottasokból, kosarakból, fajátékokból. Körösfőnek nincs néprajzi háza, vagy múzeuma, de sok házban még ma is olyan a berendezés, mintha a régmúltban járnánk. Egy kedves hölgy behívott bennünket és megmutatta nekünk a berendezett szobákat, ruhákat. Késő este értünk a pihenőhelyünkre.
Másnap meghódítottuk a domboldalt, egy hatalmas számháborút játszottunk. Addig a szülők egy finom ebédet készítettek, közben az esti bátorságpróbát is megtervezték. Délután mindenki csónakázott a medencében, majd a házigazda előhozta a traktort, egy kis utánfutót rögzített rá, és mindenki élvezhette kis csoportokban a traktorozást. Este 10 órakor indultunk a bátorságtúrára. A bátrabbak egyedül, a kevésbé bátrak ketten. Volt ám ijesztgetés, vakuvillantás, vaddisznóröfögés...stb.
Másnap egy román falu tájházát tekintettük meg, ahol mézet és pálinkát lehetett vásárolni. Délután egy akadályversennyel jártuk be a másik hegyoldalt. Este egy nagy tábortűz mellett ismét műsorok következtek, ahol a szülők is nagyot alakítottak.
A hazaindulás napján, Pünkösdkor a fiúk közül pünkösdi királyt választottuk. A hazafelé úton megálltunk a Hortobágyon. Megnéztük a Kilenclyukú hidat, a Hortobágy- folyót. Fáradtan, de élményekkel gazdagon értünk haza.
Köszönjük mindazon kollégák, támogatók, szülők segítségét, akik valamilyen formában, távolabbról vagy közelebbről hozzájárultak ahhoz, hogy ez a hét ilyen nagyszerűen sikerülhessen! Mindannyian érezhettük, hogy nem csak a gyerekek, hanem a szülők is nagyon összekovácsolódtak.